TOMS

בשנת 2006, ביקר היזם האמריקאי, בלייק מייקובסקי, בארגנטינה. במהלך הטיול הבחין בילדים מקומיים רצים ברחובות העיר יחפים, תמונה שנחרטה בזכרונו, והביאה אותו להקמת חברת הנעליים TOMS, שבבסיס המודל העסקי שלה עומד עיקרון ה - ONE FOR ONE. על כל זוג נעלי תומס שיימכר, תחלק TOMS זוג נעליים לילד במצוקה. בתוך חצי שנה TOMS מכרה 10,000 זוגות נעליים וחילקה 10,000 זוגות נעליים לילדים ארגנטינאים. כיום, תהליך הנתינה של TOMS ממשיך ואף מתרחב לתחומים אחרים כמו משקפי ראיה, הפועלים על פי אותו עקרון: כל זוג משקפיים שנמכר מעניק בדיקת ראיה וטיפול מתאים לאדם הזקוק לכך. תהליך הנתינה מתבצע על ידי גופי צדקה וארגונים הומניטריים הפועלים ברחבי מדינות העולם השלישי. שם המותג, TOMS, מגיע מהמילה TOMORROW - נעליים עבור מחר טוב יותר