בשנת 2006, ביקר היזם האמריקאי, בלייק מייקובסקי, בארגנטינה. במהלך הטיול הבחין בילדים מקומיים רצים ברחובות העיר יחפים, תמונה שנחרטה בזיכרונו, והביאה אותו להקמת חברת הנעליים TOMS. שבבסיס המודל העסקי שלה עמד עיקרון ה – Give ⅓ of our profits for grassroots good.
TOMS תורמים שליש מההכנסות שלהם לארגונים הקרובים ביותר למכשולים ולהזדמנויות של הקהילה, מתוך האמונה שמי שהכי קרוב לבעיה - יידע גם לתת את הפתרון.
מעבר לנתינה החברתית העצומה של TOMS, הם לא שוכחים לדאוג גם לכדור הארץ! תומס פועלים לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר לשמירה על הסביבה והם בעלי שקיפות ואחריות משפטית – כל אלו זיכו אותם בהכרה ע"י ארגון B Corp, אשר מדרג עסקים פי התרומה שלהם לחברה ולעולם.